26/12/11

Tα media το 2012...

Η επίμονη άρνηση της διαδικτυακής διαφήμισης να απογειωθεί ή να συσχετισθεί άμεσα με την επισκεψιμότητα των σελίδων προβληματίζει το χώρο. Την ίδια ώρα, οι έντυπες εφημερίδες αντιμετωπίζουν διπλό κίνδυνο από την υποχώρηση της κυκλοφορίας, αλλά και την υποχώρηση των διαφημιστικών εσόδων. Σε «ώριμες» αγορές, όπως η Ευρώπη και οι ΗΠΑ, η διαφημιστική δαπάνη στα έντυπα φθάνει το 25%, ενώ ο μέσος χρόνος που δαπανούμε για ανάγνωση εφημερίδας υποχώρησε κάτω από το 10%.
Ορισμένες φετινές εξελίξεις και τάσεις αναμένεται να κυριαρχήσουν ή να κεντρίσουν το ενδιαφέρον μέσα στο 2012:
Ενημέρωση επί πληρωμή
Πολλοί προσπάθησαν, αλλά κανείς δεν βρήκε την απάντηση. Μέρος του προβλήματος αφορά την αποτυχία του ισχύοντας προτύπου, με τους New York Times να έχουν επιλέξει ιδιαίτερα περίπλοκη μέθοδο χρέωσης. Παρά την περιπλοκότητα, όμως, η εφημερίδα εξασφάλισε 324.000 συνδρομητές.
Τί να προσέξετε το 2012: Πόσο γρήγορα θα μπορέσουν οι Times να προσελκύσουν νέους συνδρομητές;
Το Κίνημα διαδικτυακών εφαρμογών
Οι Financial Times πραγματοποίησαν την πιο τολμηρή κίνηση της χρονιάς: τον Ιούνιο παρουσίασαν νέα εφαρμογή για iPad και iPhone, που συνδέει τους αναγνώστες με την εφημερίδα. Μέσα σε πέντε μήνες, οι FT απέκτησαν περισσότερους από 250.000 νέους συνδρομητές, ενώ οι διαδικτυακές υπηρεσίες της εφημερίδας αποδίδουν σήμερα ποσοστό 30% των εσόδων της.
Τι να προσέξετε το 2012: Οι προοπτικές της εφημερίδας για το 2012 είναι ενθαρρυντικές, με τους FT να επιδιώκουν να εκμεταλλευθούν τη βάση δεδομένων 4 εκατομμυρίων εγγεγραμμένων χρηστών.
Το «περίπτερο» της Apple
Η υπηρεσία Newstand της Apple αποτελεί απάντηση της εταιρίας στο αίτημα εκδοτών, που ήθελαν τους τίτλους των περιοδικών τους να εμφανίζονται ξεχωριστά από τις απλές ψυχαγωγικές εφαρμογές. Τον Οκτώβριο, η Apple παρουσίασε το ψηφιακό της «περίπτερο», βοηθώντας τις συνδρομές των περιοδικών να σημειώσουν άλμα.
Τι να προσέξετε το 2012: Η διένεξη μεταξύ του Newstand και ανεξάρτητων εκδοτικών εφαρμογών, όπως της εφημερίδας Financial Times, αναμένεται να κριθεί μέσα στο χρόνο.
Η «επιδημία» Huffington Post
Η εξαγορά της από την AOL έναντι 315 εκατ. δολαρίων εξαπέλυσε την HP σε νέα ύψη. Το περιεχόμενο παραμένει μέτριο, αλλά αυτό δεν μοιάζει να στενοχωρεί κανέναν. Η τεράστια επισκεψιμότητα της σελίδας σημαίνει ότι αποτελεί ένα από τα φαινόμενα του 2011.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου