Tελικά είμαστε... κοινωνικός λαός. Ακόμα και στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Ενας στους δύο δηλώνει ότι τα χρησιμοποιεί πάνω από τρία χρόνια και ένας στους δύο καταχωρίζει συχνά σχόλια. Πριν αρχίσετε να πανηγυρίζετε όμως, συγκρατήστε ότι η έρευνα διεξήχθη μεταξύ χρηστών του διαδικτύου και όχι στο σύνολο του πληθυσμού.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της πανελλήνιας έρευνας του εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, «Στάση, αξιοποίηση και εμπιστοσύνη των Ελλήνων στα Social Media», το 68% των Ελλήνων επισκέπτεται συχνά σελίδες κοινωνικής δικτύωσης και το 60% blogs και forums.
Η έρευνα διεξήχθη στα τέλη του 2011, με τη συμμετοχή 1050 χρηστών του Internet.
Οι Έλληνες φαίνεται λοιπόν ότι χρησιμοποιούν συχνά τα social media (θυμίζουμε ότι υπάρχουν περίπου 3,5 εκ. Έλληνες μόνο στο Facebook), ενώ είναι ιδιαίτερα ενεργοί κυρίως στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης (περίπου ένας στους δύο αφήνει σχόλια συχνά).
Τα ποσοστά αλλάζουν αρκετά στα διάφορα blogs/forums όπου μόνο ένας στους πέντε κάνει συχνά σχόλια, ενώ στις σελίδες με reviews χρηστών μόνο ένας στους 10 αφήνει τακτικά κάποιο σχόλιο.
Οι Έλληνες φαίνεται επίσης ότι έχουν μεγαλύτερη εξοικείωση με τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, παρά με τους άλλους τύπους social media (blogs και σελίδες με reviews χρηστών). Αυτό οφείλεται, σύμφωνα με την έρευνα, στο ότι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης έχουν ως κύριο ρόλο την κοινωνικοποίηση των χρηστών (σημαντικό στοιχείο που σχετίζεται με την Ελληνική κουλτούρα), και όχι την ενημέρωση τους για κάποιο συγκεκριμένο θέμα.
Παράλληλα αποκαλύπτεται ότι τα blogs/ forums / chats μόλις πρόσφατα άρχισαν να αξιοποιούνται επαγγελματικά από ελληνικούς οργανισμούς / εταιρείες για προώθηση και ενημέρωση.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι απαντήσεις στην ερώτηση για την εμπιστοσύνη που δείχνουν στα διαφορετικά είδη social media.
Οι Έλληνες χρήστες δείχνουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη σε σελίδες με reviews (43%), ενώ οι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook έχουν χαμηλό ποσοστό εμπιστοσύνης, μόλις 16%, γεγονός που οφείλεται αναμφίβολα στα διάφορα πρόσφατα περιστατικά κακόβουλης χρήσης του.
Η υψηλή εμπιστοσύνη στα reviews εξηγείται από το γεγονός ότι τα σχόλια (posts) τα οποία υπάρχουν σε αυτά έχουν αναρτηθεί από άτομα τα οποία έχουν ήδη αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα και εκφράζουν την προσωπική τους εμπειρία.
Επίσης όσον αφορά την εξοικείωση των Ελλήνων χρηστών με τα social media, ένας στους δύο δηλώνει εξοικειωμένος με τη χρήση τους ενώ, μόλις ένας στους τέσσερις δοκιμάζει τα καινούρια applications του facebook, γεγονός που δείχνει ότι περισσότεροι χρησιμοποιούν τα social media στην απλή μορφή τους, έως ότου εναρμονιστούν με τις διάφορες αλλαγές.
Επίσης, ένας στους τρεις δηλώνει ότι τα χρησιμοποιεί γιατί τα θεωρεί σημαντικό εργαλείο της εποχής μας για ψηφιακή πληροφόρηση, επικοινωνία, διασκέδαση και συναλλαγές.
Οι κυρίαρχοι λόγοι για τους οποίους οι Έλληνες χρησιμοποιούν τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης είναι η επικοινωνία με την οικογένεια και φίλους (37%), η διασκέδαση (32%) και για να μοιραστούν φωτογραφίες και βίντεο (28%).
Πάνω από το 60% των χρηστών ηλικίας 14 έως 26 δηλώνει ότι χρησιμοποιεί το Facebook καθημερινά, ενώ από ηλικία 34 και πάνω η χρήση του facebook περιορίζεται σε λίγες φορές την εβδομάδα.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της πανελλήνιας έρευνας του εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, «Στάση, αξιοποίηση και εμπιστοσύνη των Ελλήνων στα Social Media», το 68% των Ελλήνων επισκέπτεται συχνά σελίδες κοινωνικής δικτύωσης και το 60% blogs και forums.
Η έρευνα διεξήχθη στα τέλη του 2011, με τη συμμετοχή 1050 χρηστών του Internet.
Οι Έλληνες φαίνεται λοιπόν ότι χρησιμοποιούν συχνά τα social media (θυμίζουμε ότι υπάρχουν περίπου 3,5 εκ. Έλληνες μόνο στο Facebook), ενώ είναι ιδιαίτερα ενεργοί κυρίως στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης (περίπου ένας στους δύο αφήνει σχόλια συχνά).
Τα ποσοστά αλλάζουν αρκετά στα διάφορα blogs/forums όπου μόνο ένας στους πέντε κάνει συχνά σχόλια, ενώ στις σελίδες με reviews χρηστών μόνο ένας στους 10 αφήνει τακτικά κάποιο σχόλιο.
Οι Έλληνες φαίνεται επίσης ότι έχουν μεγαλύτερη εξοικείωση με τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, παρά με τους άλλους τύπους social media (blogs και σελίδες με reviews χρηστών). Αυτό οφείλεται, σύμφωνα με την έρευνα, στο ότι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης έχουν ως κύριο ρόλο την κοινωνικοποίηση των χρηστών (σημαντικό στοιχείο που σχετίζεται με την Ελληνική κουλτούρα), και όχι την ενημέρωση τους για κάποιο συγκεκριμένο θέμα.
Παράλληλα αποκαλύπτεται ότι τα blogs/ forums / chats μόλις πρόσφατα άρχισαν να αξιοποιούνται επαγγελματικά από ελληνικούς οργανισμούς / εταιρείες για προώθηση και ενημέρωση.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι απαντήσεις στην ερώτηση για την εμπιστοσύνη που δείχνουν στα διαφορετικά είδη social media.
Οι Έλληνες χρήστες δείχνουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη σε σελίδες με reviews (43%), ενώ οι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook έχουν χαμηλό ποσοστό εμπιστοσύνης, μόλις 16%, γεγονός που οφείλεται αναμφίβολα στα διάφορα πρόσφατα περιστατικά κακόβουλης χρήσης του.
Η υψηλή εμπιστοσύνη στα reviews εξηγείται από το γεγονός ότι τα σχόλια (posts) τα οποία υπάρχουν σε αυτά έχουν αναρτηθεί από άτομα τα οποία έχουν ήδη αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα και εκφράζουν την προσωπική τους εμπειρία.
Επίσης όσον αφορά την εξοικείωση των Ελλήνων χρηστών με τα social media, ένας στους δύο δηλώνει εξοικειωμένος με τη χρήση τους ενώ, μόλις ένας στους τέσσερις δοκιμάζει τα καινούρια applications του facebook, γεγονός που δείχνει ότι περισσότεροι χρησιμοποιούν τα social media στην απλή μορφή τους, έως ότου εναρμονιστούν με τις διάφορες αλλαγές.
Επίσης, ένας στους τρεις δηλώνει ότι τα χρησιμοποιεί γιατί τα θεωρεί σημαντικό εργαλείο της εποχής μας για ψηφιακή πληροφόρηση, επικοινωνία, διασκέδαση και συναλλαγές.
Οι κυρίαρχοι λόγοι για τους οποίους οι Έλληνες χρησιμοποιούν τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης είναι η επικοινωνία με την οικογένεια και φίλους (37%), η διασκέδαση (32%) και για να μοιραστούν φωτογραφίες και βίντεο (28%).
Πάνω από το 60% των χρηστών ηλικίας 14 έως 26 δηλώνει ότι χρησιμοποιεί το Facebook καθημερινά, ενώ από ηλικία 34 και πάνω η χρήση του facebook περιορίζεται σε λίγες φορές την εβδομάδα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου